З 1 січня 2025 року набуває чинності нова редакція Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", яку підписав президент України 17 червня 2024 року.
Цей документ вводить важливі зміни, що покликані вдосконалити страхування автомобілів та підвищити захист учасників дорожнього руху. Що саме зміниться для водіїв?
Індивідуальні тарифи на "автоцивілку"
Раніше всі страхові компанії були зобов’язані дотримуватися жорстких рамок, визначених законодавством, коли встановлювали ціни на поліси "автоцивілки". Це обмежувало можливість врахування індивідуальних факторів кожного водія, таких як водійський стаж, безаварійне водіння тощо.
З новим законом страхові компанії отримають більше свободи у визначенні тарифної політики. Це означає, що ціна на поліс може відображати вашу особисту історію як водія, що дасть змогу отримати "справедливу ціну" для кожного власника авто.
Будуть великі штрафи: з якого віку юнаків чекають у ТЦК
Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Скасування франшизи
Франшиза, тобто частина збитків, яку водій сплачував самостійно, раніше могла становити до 2% від страхової суми (до 3 200 гривень). Це означало, що навіть при наявності полісу "автоцивілки", водій винний у ДТП, змушений був покривати частину витрат на ремонт зі своєї кишені.
З 2025 року франшиза буде скасована, що створює передумови для повного відшкодування страховиком вартості ремонту автомобіля. Це значно полегшить життя водіям, оскільки більше не доведеться турбуватися про додаткові витрати після ДТП.
Пряме врегулювання збитків
На сьогоднішній день постраждалий водій у ДТП найчастіше звертається до страхової компанії винуватця аварії для отримання компенсації. Це часто призводило до затягування процесу врегулювання, оскільки компанії могли "перекидати" відповідальність одна на одну.
Новий закон вводить обов’язкову модель прямого врегулювання збитків, що означає, що потерпілий водій тепер зможе звертатися за компенсацією до "своєї" страхової компанії. Це спрощує процес отримання відшкодування і скорочує час, необхідний для врегулювання ситуації.
Швидша виплата відшкодувань
Раніше страхові компанії мали до 90 днів для виплати відшкодування з моменту отримання заяви. Цей термін міг бути подовжений, якщо у документах були помилки або потрібні додаткові перевірки.
З нового року стандартний термін ухвалення рішення буде скорочено до 60 днів. Компанії все ще матимуть можливість продовжити розгляд до 90 днів, але це вже буде винятковим випадком. Таким чином, постраждалі у ДТП водії зможуть швидше отримати належні їм виплати.
Виплата без урахування зносу автомобіля
Раніше при розрахунку виплат за полісом "автоцивілки" враховувався знос автомобіля. Це означало, що власник авто отримував меншу суму, ніж було потрібно для повноцінного ремонту.
Новий закон скасовує врахування зносу для автомобілів з терміном експлуатації до 5 років. Тепер страхове відшкодування буде покривати повну вартість ремонту, що значно підвищує ефективність страховки.
Скасування ліміту виплат за європротоколом
Оформлення європротоколу раніше було обмежене сумою в 80 тисяч гривень для кожного постраждалого за матеріальні збитки. З новими правилами це обмеження буде скасовано, і розмір виплат визначатиметься загальною страховою сумою за полісом "автоцивілки".
Нагадаємо, Перетворили на змагання: ТЦК зізналися, які авто найчастіше зупиняють
Раніше ми розповідали, що Українцям спростили реєстрацію авто: можна оформити, як гуманітарку
Також, Кабмін планує збирати з українців мільярди: яким податком обкладуть