У Верховній Раді розглянуть законопроєкт, який має встановити чіткі правила використання персонального електротранспорту в Україні. Про це в коментарі "Forbes Ukraine" повідомив один з авторів ініціативи, депутат фракції "Слуга народу" Олександр Горенюк.

Електросамокат. Фото: скрін youtube

Документ офіційно прирівнює електросамокати, моноколеса та сегвеї до учасників дорожнього руху, забороняє їх рух тротуарами та вводить окремий дорожній знак для позначення обмежень. За словами парламентаря, основна мета законопроєкту - легалізувати використання електросамокатів та створити зрозумілі і єдині правила для всіх учасників руху.

Згідно з документом, їздити тротуарами зможуть лише діти до семи років і виключно під наглядом дорослих. У віці від 7 до 14 років дозволяється рух тротуарами, велосипедними доріжками, у дворах, парках та скверах. Після 14 років - тільки по велодоріжках, а за їх відсутності - уздовж краю проїжджої частини.

Крім того, місцеві органи влади отримають право визначати території, де рух електросамокатів буде обмежено або повністю заборонено. Для цього введуть новий дорожній знак "Рух електросамокатів заборонено".

Популярні новини зараз

За борги розрахуєтесь квартирою: кого торкнеться новий механізм стягнень

Школи і садочки відмовляються приймати дітей: що вимагають від батьків

ТЦК штампують повістки: хто втратить захист від мобілізації у жовтні

Готують потужний обстріл: експерт спрогнозував дату наступної масованої атаки

Показати ще

За його словами, необхідність ухвалення закону підтверджує статистика. За дев’ять місяців 2025 року поліція зафіксувала 1 144 дорожньо-транспортних пригоди за участю електросамокатів та інших легких електричних засобів пересування. Унаслідок цих аварій 14 людей загинули, а 765 отримали травми.

ДТП
Фото из Интернета

Як зазначив народний депутат, в останні роки низка європейських міст ввела обмеження на використання електросамокатів. Так, заборони вже діють у Парижі, Мадриді та румунському місті П’ятра-Нямц. У Празі їх остаточно заборонять із січня 2026 року, а у Барселоні, Лондоні та Римі правила експлуатації суттєво посилили.