Завдяки моделі "Таврія", яка досі є основою для тюнінгованих "ластівок", в Україні останні десятиліття підтримується вітчизняний автопром. Серед багатьох моделей особливо виділяється ЗАЗ-1102Ю, яку спеціально створили для участі у ралі.

Про це авто ми дізналися завдяки популярним відео в мережі YouTube, які і сьогодні викликають багато емоцій у автолюбителів.

Спортивна "Таврія", скріншот: YouTube

Ще у 80-х роках автоспорт став свідком появи нової концепції ралійних машин. Ці автомобілі відрізнялися від інших моделей рамою з центральним розташуванням двигуна, а трансмісія, підвіска та інші системи були розташовані стратегічно навколо центральної рами. Було передбачено розташування екіпажу із двох осіб у передній частині автомобіля.

Прототип цього автомобіля був побудований на базі "Таврії" з метою створення ралійного спорткара, що науково проектується. Щоб відповідати правилам легкових автомобілів, спортивне обладнання потребувало легкого корпусу, що імітує стандартний кузов.

Популярні новини зараз

Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році

Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування

"Тисяча Зеленського": як батькам отримати гроші за своїх дітей

Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі

Показати ще

Спортивна "Таврія", скріншот: YouTube

У сфері автоперегонів було звичаєм надавати цим автомобілям зовнішній вигляд існуючих моделей, таких як переможці чемпіонатів. Таким чином, радянський ралійний прототип НАМІ-0290 набув зміненого естетичного образу "Таврії".

Варто зазначити, що НАМІ входить до Науково-автомобільного інституту, що свідчить про науковий підхід до розробки цього автомобіля.

Збережено було лише центральну частину кузова ЗАЗ-1102, включаючи двері, лобове скло з рамкою та дах. Силовий каркас був сконструйований із сталевих труб, що органічно вписувалися в оригінальний кузов "Таврії".

Зовнішні панелі були виготовлені з композитного пластику. Через яскравий помаранчевий колір автомобіль отримав прізвисько "Помаранчевий".

Завдяки оптимальному розподілу ваги між осями, який був досягнутий завдяки центральному розташуванню двигуна та ретельній конструкції, прототип мав вагу понад тонну на 200 кілограмів.

Приблизно 45% ваги припадало на передню вісь, а решту 55% ​​було розподілено на задню частину автомобіля. Максимальна швидкість цього автомобіля становила 153 км/год. Хоча це може здатися невеликою швидкістю для спорткара, ралійні автомобілі цінують їх унікальні характеристики.

До слова, легендарний ралі-марафон "Дакар" - це матір усім видам ралі, перегони пересіченою місцевістю, пустелями і дюнами, найскладніше випробування для кожного гонщика. І ця "Таврія" з гідністю могла б там виступати.

Нагадаємо, реальна міць для бездоріжжя: українцям показали новий вид джипу ЛуАЗ "Волинь".

Раніше повідомлялося, відривають від серця: найпотужнішу "Таврію" вирішили продати, може "летіти" до 250 км/год.

Також, хлопці, давайте жити швидко: блогери на сміттєзвалищі відкрили спортивне купе кота Леопольда, з запчастинами від ЗАЗ.