Важливо розуміти, що легковий автомобіль, навіть за відносно значних потужностей, не пристосований до перевезення важких вантажів. Середній показник максимальної ваги для легковиків - 450 кг, і це з урахуванням пасажирів і водія.
Так, якщо в салоні вже три дорослі особи, то на багаж залишається близько 200 кг. Ця вага - максимум п'ять мішків з картоплею. Досвідчені водії радять возити картопля з одним помічником, або взагалі поодинці, тоді можна додати ще два мішки.
Про те, як правильно і скільки необхідно "вантажити" мішків картоплі в легковий автомобіль, розповів один із українських блогерів, який часто ділиться порадами у мережі YouTube.
За словами експерта, якщо всі мішки укласти один на одного у багажному відділенні, то задня вісь виявиться перевантаженою. Занадто велика вага стисне задню підвіску, амортизатори виберуть вільний хід і при проїзді нерівностей відчуватимуться сильні удари об відбійники.
Терміново біжіть до супермаркету, поки не почалися тривалі відключення світла: що потрібно купити кожному українцеві
Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї
Контроль керованості
Однак найгірше, що автомобіль, що присів назад, втрачає в керованості. Вага вантажу в багажнику створює альтернативний полюс маси, що входить у конфлікт із центром мас автомобіля. І тут автомобіль починає поводитися, як нестабільна інерційна система.
При проходженні поворотів, коли розвиваються сили бічної інерції, передні колеса втрачають завантаження і на високій швидкості може розвиватися занесення корми.
Тому вантаж найкраще розташовувати всередині бази, у просторі кабіни між двома колісними осями. Тобто частину мішків треба закинути на пасажирський задній диван, поставити на підлогу і ще накласти якийсь скарб зверху. Тим самим центр мас вантажу співпадатиме з центром мас автомобіля, що збереже стабільність транспортного засобу на траєкторії руху.
Багажник на даху
Не можна сильно навантажувати багажник на даху. Через високе розташування вантажу можуть розвиватися крени, що ускладнюють керованість. Якщо маса вантажу на даху буде понад 100 кг, то значний ризик розвитку зносу. Через велике крен переднє внутрішнє колесо може розвантажуватися і прослизати, змушуючи машину зміщуватися до краю дороги. А тут уже виникає ризик потрапити до ДТП.
Зберігаємо підвіску
Загалом ідеальним вважається розміщення великого вантажу не в багажнику, а в салоні машини. Якщо спинка задніх сидінь опускається, можна сформувати єдине вантажний простір з багажного відділення і пасажирської кабіни. В цьому випадку вантаж треба зрушувати ближче до центру машини.
Взагалі, при стандартній вазі кожного мішка в 40 кг у легковому автомобілі можна перевозити 7-8 мішків. Якщо завантажити більше, то занадто висока маса може негативно позначитися на амортизаторах, гумово-металевих шарнірах, на опорах кульових. А деталі підвіски краще поберегти. Зробити дві ходки на дачу і назад коштує дешевше, ніж міняти пробиті стійки.
Нагадаємо, техобслуговування восени: на що водіям необхідно звернути увагу.
Раніше повідомлялося, що у вас є 10 днів: у МВС терміново звернулися до власників авто з ГБО.
Також, українським водіям приготували жорстке покарання на десятки тисяч гривень.