Для всіх наших дорогих і шановних читачів, які люблять новини з великого та дивовижного автосвіту, є одна дуже пізнавальна історія. Сьогодні, навіть на наших українських дорогах, такі польські автомобілі вже стали рідкістю.
Так, одному з українських журналістів у Києві вдалося сфотографувати вантажний фургон Zuk A-06.
Історія автомобілів цієї марки сягає 1958 року, коли на Познанському ярмарку був представлений новий пікап Zuk A-03 вантажопідйомністю 900 кг. Він був розроблений на заводі вантажних автомобілів FSC (Fabryka Samochodów Ciężarowych) у Любліні під керівництвом інженера Романа Скварека та дизайнера Станіслава Танського.
Пенсія зросте майже на 1000 грн: хто може сподіватися на підвищення
Підлітки понівечили жінку і скинули її зі скелі: найстаршого злочинця стратили за допомогою тортур
Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати
Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році
А наступного року машина пішла у серійне виробництво. На ній був встановлений бензиновий нижньоклапанний двигун (4 ц., 2,2, 50 к.с.) та триступінчаста коробка передач, запозичені від легковика FSO Warszawa – копії радянської машини ГАЗ-М20. Пізніше до пікапа А13 додалися фургони А05 та А06, вантажопасажирський варіант А07, модернізовані бортові вантажівки А09 та А11.
Виробництво автомобілів цього сімейства швидко зростало. Якщо 1960 року було випущено 3 144 машини, то 1975-го - вже вдесятеро більше, 31 613 од. У 1965 році на машини почали ставити потужніші, верхньоклапанні двигуни S21 (2,12 л., 70 л. с.) від легкового автомобіля Warszawa 223.
Характерною рисою екстер'єру Zuk, що надають йому оригінального вигляду, були гофровані боковини та задня частина кузова. У 1972 році автомобілі Zuk отримали нове переднє облицювання - з численними отворами прямокутної форми. Важливо, що капот збільшився у розмірах, що полегшувало доступ до двигуна.
До половини випущених автомобілів Zuk постачалися на експорт. Наприкінці 60-х їх почали ввозити і до нашої країни, причому їхня кількість з кожним роком зростала. Машини приваблювали наших водіїв знайомою агрегатною базою, невибагливістю в експлуатації та гарною прохідністю поганими дорогами. За це їй прощали і недостатню міцність передньої підвіски, і порівняно більшу висоту навантаження, і недостатню стійкість на ходу.
До середини 80-х років автомобілі Zuk вже були досить застарілими. На деяких з них почали ставити нові бензинові двигуни (1,5 л., 75 л. с.) та дизелі 4С90 (2,4 л., 70 л.с.). Втім, останні відрізнялися підвищеною гамірністю.
Ще наприкінці 80-х років на заводі FSC почали розробляти нові розвізні машини марки Lublin, але освоєння їхнього виробництва розтяглося до 1993 року. Проте попередник ще продовжував паралельно залишатися з виробництва. А останній Zuk був виготовлений 13 лютого 1998 року.
За сорок років було вироблено 587,5 тисяч автомобілів марки Zuk.
Нагадаємо, один екземпляр на всю Україну: у Києві засвітився культовий Porsche "Speedster" 1958 року.
Раніше повідомлялося, свіжий, потужний і сучасний: у мережі зненацька з'явилися ескізи нової моделі "Lanos".
Також, українцям анонсували нову гуманітарну допомогу: де і як отримати.