В Україні знову обговорюють ідею запровадження придорожнього технічного контролю з обов’язковою зупинкою автомобілів безпосередньо на дорогах. Ініціативу пояснюють необхідністю підвищення безпеки дорожнього руху, однак експерти ставляться до неї вкрай критично. Генеральний директор Luaz Motors Вадим Ігнатов вважає такий формат перевірок не лише неефективним, а й таким, що створює серйозні корупційні ризики.
Як зазначає Ігнатов, контроль технічного стану автомобіля просто на дорозі є сумнівним з точки зору якості та об’єктивності. За його словами, жодні складні технічні параметри, зокрема екологічні показники, неможливо коректно виміряти в польових умовах. Особливо це стосується холодної пори року, коли через низькі температури відповідних приладів для точного вимірювання просто не існує. У результаті такі перевірки не дають реальної картини стану автомобіля, але створюють додаткові витрати та незручності для водіїв.
Експерт наголошує, що технічний контроль доцільніше здійснювати сучасними цифровими методами, без фізичної зупинки транспорту. Як приклад він наводить уже чинні механізми перевірки автоцивілки. Поліція має доступ до електронних баз даних через планшети, а камери автоматичної фіксації здатні виявляти автомобілі без страхування за номерними знаками. Такий підхід дозволяє здійснювати контроль без прямого контакту з водієм і мінімізує людський фактор.
Ігнатов також нагадав про негативний досвід минулих років, коли екологічна інспекція зупиняла автомобілі на дорогах і штрафувала водіїв, посилаючись на сумнівні результати вимірювань. Тоді це призвело до масових судових позовів. Водії оскаржували штрафи й доводили, що забезпечити об’єктивний та якісний технічний контроль у дорожніх умовах неможливо. У підсумку практика завершилася провалом і втратила довіру суспільства.
"Буча буде в кожній хаті": військовий жорстко звернувся до ухилянтів
Жінки на заводи, чоловіки – в окопи: ветеран закликав масштабувати мобілізацію
ПриватБанк попередив про нові тарифи з 1 січня: за що доведеться платити
Під примусову мобілізацію потраплять до 25 років: за ким прийдуть ТЦК
На думку керівника Luaz Motors, повернення до придорожніх технічних перевірок означає повторення старих помилок. Така модель, за його словами, не вирішує проблем безпеки, натомість створює ґрунт для зловживань і корупції. Саме тому експерт називає ідею неефективною, дорогою та небезпечною з точки зору наслідків як для водіїв, так і для держави загалом.
Нагадаємо, автомеханік застеріг власників бензинових авто від простої помилки: збитки можуть бути колосальними
Раніше ми розповідали, що водіїв штрафують на 5 тисяч гривень: про що варто знати
Також, за гальмування автомобіля можна отримати штраф: про що варто знати водіям