Для всіх наших шановних читачів, які й дня не можуть прожити спокійно без новин з автосвіту, є цікава історія. Справа в тому, що мало хто знає, що завод ЗАЗ за часів "країни порад" був лише виробником малолітражних легкових автомобілів ЗАЗ-965. Але є велике "але".

Користуючись можливостями заводу, місцеві інженери спроєктували непогані маленькі фургони, які, однак, залишилися в єдиному екземплярі.

Про це пише портал Hyser.

Маршрутки від ЗАЗ, скріншот: Instagram

На початку 1960-х у СРСР дуже гостро постало питання наявності у виробництві малотоннажних вантажних автомобілів для потреб народного господарства.

Популярні новини зараз

Молодь у Києві запитали, як вони готуються до війни: відповіді, подекуди, шокують

Не тільки вода та світло: для українців піднімають ще один тариф

Українцям знову заплатять 2200 гривень: шанс підготуватися до зими

Цей новий документ видаватимуть ТЦК тим, хто не має військового квитка: зателефонують і перевірять

Показати ще

Маршрутки від ЗАЗ, скріншот: Instagram

Саме тому фахівці Запорізького заводу в ініціативному порядку розпочали роботу над власними легкими вантажівками вагонного компонування та ще й з повним приводом.

Маршрутки від ЗАЗ, скріншот: Instagram

Активна робота над машинами розпочалася у 1961 році і до наступного року вже був готовий перший прототип, який отримав індекс ЗАЗ-970. Машина мала вагонне компонування та заднє розташування двигуна.

Мотор об'ємом 0,9 літра та потужністю 27 л.с. забезпечував прийнятну динаміку, ЗАЗ-970 був здатний розігнатися до 70 км/год та перевезти близько 400 кг вантажу.

Відомо, що вантажівка ЗАЗ-970 стала відправною точкою для створення цілої серії автомобілів "Целіна", до якої увійшли вантажний фургон 970Б, вантажопасажирський фургон 970В та пікап 970Г.

Маршрутки від ЗАЗ, скріншот: Instagram

▪️ ЗАЗ-970Б - суцільнометалевий фургон, який мав вантажопідйомність 350 кг та корисний об'єм 2,5 м куб. Вантажний відсік відокремлювався від кабіни глухою перегородкою. Доступ здійснювався через двостулкові праві навантажувальні двері і через додаткову задню - над моторним відсіком, що виступав.

▪️ ЗАЗ-970В – шестимісний мікроавтобус. Сидіння 2 і 3 ряду були складними, тому автомобіль був вантажопасажирським - при складених двох сидіннях міг перевозити 175кг вантажу, а при складених двох рядах сидінь - 350кг вантажу. У салоні був передбачений вентиляційний люк у даху, двері для пасажирів були лише одна — праворуч.

▪️ ЗАЗ-970Г був розрахований на 400 кг вантажу. Чотирьохциліндровий V-подібний двигун повітряного охолодження об'ємом 0,9 літра (27 л. с.) розташовувався ззаду, через що у вантажному відсіку був «горб», а вантаж потрібно було розміщувати між осями. До речі, цей недолік був на всіх моделях.

Подальшим розвитком лінійки став випущений 1962 року ЗАЗ-971, який був уже повнопривідний. Був зібраний лише один автомобіль цієї моделі, проте згодом досвід отриманий при його створенні, став у нагоді при розробці інших повнопривідних прототипів.

Кузов його було значно спрощено, та й створювався 971 більше із прицілом на замовлення армії.

Нагадаємо, "Тут має бути труба": на вулицях Києва помітили конкурентку Tesla на базі "Таврії".

Раніше повідомлялося, майстри із Запоріжжя створили зі "Славути" просторий універсал: тепер хоч ліжко можна ставити.

Також, єдиний у своєму роді: в Україні знайшли унікальний ЗАЗ "Славута" у кузові універсал.