Один із найпрохідніших автомобілів, що випускалися в радянську епоху - це, звичайно ж, "Волинь". Однак мало хто з наших дорогих читачів знає, які були у цієї моделі витоки.

Так, у 1958 році фахівці Науково-дослідного інституту НАМІ спільно з інженерами заводу "Комунар" розробили повнопривідну міні-вантажівку, що отримала назву "Вогник".

Саме він мав відзначитися підвищеною прохідністю та мав індекс НАМІ-049. Про це дивовижне авто пишуть на порталі Hyser.

Запорожець "Вогник", скріншот: YouTube

"Вогник" розробляли спеціально для експлуатації у сільській місцевості. І справді, за результатами ходових випробувань з'ясувалося, що досвідчений автомобіль НАМІ-049 мав дуже хорошу прохідність по всіх видах ґрунту, за винятком боліт та снігу завглибшки 20-25 сантиметрів. У прохідності він не поступався таким серійним автомобілям як Москвич-410 чи ГАЗ-69.

Популярні новини зараз

"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації

Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте

Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців

Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім

Показати ще

Високій прохідності сприяє відносно невелика вага машини. Ще б пак, кузов автомобіля виготовили з комбінації металу і пластику. Таким чином, його вага склала всього 750 кілограмів.

Запорожець "Вогник", скріншот: YouTube

Конструктори пишалися тим, що навіть якщо "Вогник" і застрягне, то двоє людей зможуть витягнути його там, де становище великого джипа здавалося б безнадійним.

Також відомо, що автомобіль мав привід через колісний редуктор на чотири колеса, незалежно підвішені на торсіонах. Колеса були забезпечені безкамерними шинами 5,60-13" низького тиску з ґрунтозачепами.

Після того, як експериментальний зразок пройшов тести, його передали до Запорізького автомобілебудівного заводу, який додатково доопрацював автомобіль.

Планувалося, що модель випускатиметься у кількох варіаціях, проте серійного виробництва машина так і не побачила. НАМІ-049, а також його модифікована версія НАМІ-049А "Целіна" так і залишилися лише прототипами. Втім, вони не були марними, оскільки деякі їхні напрацювання використовувалися у ЗАЗ-969.

Нагадаємо, відбулася дитяча мрія: простий механік перетворив "Запорожець" на Mercedes-Benz 300SL.

Раніше повідомлялося, подивіться, як ви керуєте: простий тест, щоб визначити "танк" ви "приколіст" або може "бос" за кермом.

Також, є чим пишатися: як виглядає перший український позашляховик, який плутають із іномаркою.