В Україні почастішали випадки, коли суди відмовляють у притягненні водіїв до адміністративної відповідальності за перевищення швидкості, особливо якщо порушення зафіксовано камерами автоматичної фіксації.

Основна проблема полягає в тому, що система автоматичного контролю визначає порушення лише за номерним знаком автомобіля. У результаті штраф надсилається власнику транспортного засобу, навіть якщо він не керував авто в момент порушення.

Камери автофіксації, скріншот: YouTube

Багато водіїв оскаржують такі штрафи в суді. Вони апелюють до принципу індивідуальної відповідальності, який передбачає, що адміністративне стягнення має бути накладено саме на того, хто фактично скоїв порушення. У подібних випадках власник авто наголошує, що не був за кермом, а тому не може бути притягнений до відповідальності. Принцип презумпції невинності стає ключовим аргументом: будь-які сумніви повинні трактуватися на користь обвинувачуваного.

Суди часто стають на бік автовласників, визнаючи, що доказів, які підтверджують факт керування транспортним засобом саме цією особою, недостатньо. Оскільки обличчя водія на знімках не завжди видно, штрафи скасовують. Поліція поки не може знайти ефективніший спосіб ідентифікації порушників і змушена констатувати недосконалість існуючої системи.

Популярні новини зараз

16-річних хлопців у ТЦК змушують підписувати "згоду на військову службу": роз’яснення адвоката

Облави ТЦК збираються посилити: де шукатимуть ухилянтів найчастіше

У ТЦК пояснили, коли завершиться мобілізація

Україною пройдуть масштабні перевірки пенсіонерів: хто залишиться без виплат

Показати ще

Це призводить до правового парадоксу: штрафи за перевищення швидкості не завжди справедливі, і значна кількість порушників уникає покарання.

Нагадаємо, до 34 000 гривень штрафу для водіїв: що треба зробити аби зберегти гроші

Раніше ми розповідали, що майбутнім водіям приготували зміни: складати іспити тепер можна без обмежень

Також, водії можуть не показувати документи поліції: за яких умов