Останнього тижня українські водії отримали неабиякий інформаційний "челендж": у соцмережах і деяких ЗМІ з’явилися повідомлення про те, що в Україні запроваджують новий дорожній знак — білий ромб на синьому фоні.

Згідно з ними, знак означатиме смуги, якими можуть рухатися лише автомобілі з двома і більше пасажирами, електрокари, таксі й громадський транспорт. Але, як виявилося, все не так просто. Про це повідомляють Патріоти України.

Автодорога, скріншот: YouTube

Що про знак кажуть прихильники

  • Ідея належить депутатові Петро Адамік із міськради Львів — саме там начебто планують протестувати новий формат руху вже наступного року.
  • Знаки такого типу — не вигадка львівських реформаторів, вони використовуються в Європі: у Франції, Німеччині, Литві та інших країнах.
  • Згідно з опублікованими оцінками, переваги можуть бути суттєвими: менше приватних авто на вулицях, підтримка екології, стимулювання карпулінгу, таксі, громадського транспорту, швидший рух у годину пік.

У міркуваннях тих, хто за, перемішані екологічна складова, мегапрактичність та шерінгова філософія: менше авто — менші затори, чистіше повітря, менший стрес.

Але є велике "АЛЕ": офіційного підтвердження немає

Патрульна поліція України прямо спростувала, що будь-яке рішення про введення такого знаку ухвалене. Згідно з їхньою позицією: чинні Правила дорожнього руху України не передбачають «ромб на синьому», і на сьогодні не існує жодних планів щодо впровадження такого знаку або смуг.

Популярні новини зараз

12 днів із снігом і дощем: прогноз погоди перед Новим роком змусить українців змінити плани

Один клік і грошей немає: ПриватБанк попередив про нову загрозу

"Київстар", Vodafone та lifecell: на скільки зростуть тарифи у грудні

Пенсіонерам подвоять доплати: хто отримає більше грошей

Показати ще

Інакше кажучи — те, що розходиться соцмережами як «новий знак, який змінить мобільність міст», наразі радше нагадує міську легенду або доопрацьовану «байку для лайків».

Новий знак - білий ромб - на дорогах, зображення з вільних джерел

Чому все це могло злетіти — але ще не злетить

  • Бажання наслідувати європейський досвід: спеціальні смуги для карпулу, таксі та екотранспорту давно працюють на практиці в низці європейських міст.
  • Популізм у медіа та соцмережах: мешканцям обіцяють зручності, менше заторів, «екологічну революцію» на колесах.
  • Але без законодавчого рішення та змін до правил дорожнього руху жоден «новий знак» не має юридичної сили — отже, на сьогодні це більше «ідея на папері», ніж реальна альтернатива.

Як зауважує автоексперт Сергій Мельник, навіть якщо ідею підхоплять іншими містами, ефект залежатиме від культури водіїв: без дотримання правил і контролю — знак ризикує залишитися просто ще одним щитом на стовпі.

А що далі — чекати чи скептично ставитися?

На сьогодні оптимістів має більше за формальність: у Львові далі можуть ініціювати офіційні зміни, після чого знак імовірно з’явиться. Але без такого рішення — будь-які прогнози мають статус "якщо".

Траса Київ-Одеса / фото: відкриті джерела

Нагадаємо, що права відберуть за півроку: боржникам з аліментів готують нові покарання.

Раніше ми повідомляли про нові жорсткі правила іспиту на права: що треба знати кожному водієві, бо провалите одразу.