Останнього тижня українські водії отримали неабиякий інформаційний "челендж": у соцмережах і деяких ЗМІ з’явилися повідомлення про те, що в Україні запроваджують новий дорожній знак — білий ромб на синьому фоні.
Згідно з ними, знак означатиме смуги, якими можуть рухатися лише автомобілі з двома і більше пасажирами, електрокари, таксі й громадський транспорт. Але, як виявилося, все не так просто. Про це повідомляють Патріоти України.
Що про знак кажуть прихильники
- Ідея належить депутатові Петро Адамік із міськради Львів — саме там начебто планують протестувати новий формат руху вже наступного року.
- Знаки такого типу — не вигадка львівських реформаторів, вони використовуються в Європі: у Франції, Німеччині, Литві та інших країнах.
- Згідно з опублікованими оцінками, переваги можуть бути суттєвими: менше приватних авто на вулицях, підтримка екології, стимулювання карпулінгу, таксі, громадського транспорту, швидший рух у годину пік.
У міркуваннях тих, хто за, перемішані екологічна складова, мегапрактичність та шерінгова філософія: менше авто — менші затори, чистіше повітря, менший стрес.
Але є велике "АЛЕ": офіційного підтвердження немає
Патрульна поліція України прямо спростувала, що будь-яке рішення про введення такого знаку ухвалене. Згідно з їхньою позицією: чинні Правила дорожнього руху України не передбачають «ромб на синьому», і на сьогодні не існує жодних планів щодо впровадження такого знаку або смуг.
12 днів із снігом і дощем: прогноз погоди перед Новим роком змусить українців змінити плани
Один клік і грошей немає: ПриватБанк попередив про нову загрозу
"Київстар", Vodafone та lifecell: на скільки зростуть тарифи у грудні
Пенсіонерам подвоять доплати: хто отримає більше грошей
Інакше кажучи — те, що розходиться соцмережами як «новий знак, який змінить мобільність міст», наразі радше нагадує міську легенду або доопрацьовану «байку для лайків».
Чому все це могло злетіти — але ще не злетить
- Бажання наслідувати європейський досвід: спеціальні смуги для карпулу, таксі та екотранспорту давно працюють на практиці в низці європейських міст.
- Популізм у медіа та соцмережах: мешканцям обіцяють зручності, менше заторів, «екологічну революцію» на колесах.
- Але без законодавчого рішення та змін до правил дорожнього руху жоден «новий знак» не має юридичної сили — отже, на сьогодні це більше «ідея на папері», ніж реальна альтернатива.
Як зауважує автоексперт Сергій Мельник, навіть якщо ідею підхоплять іншими містами, ефект залежатиме від культури водіїв: без дотримання правил і контролю — знак ризикує залишитися просто ще одним щитом на стовпі.
А що далі — чекати чи скептично ставитися?
На сьогодні оптимістів має більше за формальність: у Львові далі можуть ініціювати офіційні зміни, після чого знак імовірно з’явиться. Але без такого рішення — будь-які прогнози мають статус "якщо".
Нагадаємо, що права відберуть за півроку: боржникам з аліментів готують нові покарання.
Раніше ми повідомляли про нові жорсткі правила іспиту на права: що треба знати кожному водієві, бо провалите одразу.