Мало хто знає, але виробництво мототехніки у Львові розпочалося 1958 року на базі велосипедного заводу. Першою моделлю був мотовелосипед ЛГЗ В-902, конструкцію якого розробили у Харкові.

Вже 1964 року у Львові було розроблено та запущено у виробництво власну модель одношвидкісного мотовелосипеда ЛЗМ МВ-042 "Львів'янка".

До середини 60-х у Львові розробили і першу 2-швидкісну модель мопеда МП-043, виробництво якої розпочалося у 1967 році та тривало лише рік. Про це пише Hyser.

Мопед "Верховина-1", скріншот: YouTube

Відомо, що найперший український мопед "Верховина" мав рубані форми, два паливні баки та капот, що закриває двигун. При цьому МП-043 міг розганятися до 50 км\год і мав вагу 48 кг.

Популярні новини зараз

Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень

Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання

Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати

Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти

Показати ще

Мопед "Верховина-1", скріншот: YouTube

Мопед комплектувався двигуном Ш-51К потужністю 2 л. і мав 2 передачі з перемиканням на кермі. Запуск двигуна здійснювався за допомогою педалей, але на відміну від одношвидкісних мотовелосипедів, рухати мопед міг тільки двигун.

У 1968 вартість МП-043 була 190 рублів. Примірник ЛЗМ МП-043 з колекції AC Heritage було знайдено у Чернігівській області, де він довгий час пролежав на горищі сараю.

Мопед "Верховина-1", скріншот: YouTube

Це і зберегло цей мопед у повному оригінальному стані. Як він виглядає зараз і їздить, можна подивитися на відео.

Нагадаємо, полонянка харківського гаража: блогер виявив люксову "Таврію", яка не встигла і 100 км проїхати.

Раніше повідомлялося, у гаражних кооперативах мріяли про таку: як виглядала найсучасніша "Таврія" 90-х.

Також, смердючі "ГАЗелі" виявилися українцям симпатичнішими: ЗАЗ у 90-х готував національну вантажівку "Снага".